Građani Mura najavili protest zbog bezbjednosti u saobraćaju, dok aktivisti bliski GPS-u osporavaju napore ministra Memića da riješi višedecenijski problem.
U naselju Mur, poznatom po haotičnom saobraćaju i potpunom izostanku pješačke infrastrukture, zakazan je građanski protest za petak u 14 sati. Građani, okupljeni oko Fejsbuk stranice „Opština Mur“, zahtijevaju bezbjednije ulice i konkretne mjere vlasti. Ministar turizma i omladine Husein Memić objavio je da su sredstva za izgradnju trotoara u Muru i Selakovcu već obezbijeđena — 300 miliona dinara iz državnog budžeta — te je pozvao stanovnike da zajednički definišu prioritete i dinamiku radova, s obzirom na infrastrukturne izazove koje projekat nosi.
Umjesto podrške, ovakav razvoj događaja izazvao je salvu kritika od strane funkcionera Građanskog pokreta Sandžaka (GPS) i pojedinih „nezavisnih“ aktivista. Almir Vrujčanin, istaknuti član GPS-a, osporio je motivaciju protesta, tvrdeći da iza svega stoji politička igra Sandžačke demokratske partije (SDP). Njegove objave više su nalikovale političkom osporavanju nego zabrinutosti za bezbjednost lokalne zajednice.
Posebno je upečatljiv izostanak ozbiljne reakcije GPS-a na saobraćajnu nesreću koja se dogodila upravo u ovom naselju, a u kojoj je teško povrijeđen maloljetni Samed Alić. Prema dostupnom video snimku, do nesreće je došlo kada je vozilo marke „mercedes“, u vlasništvu Stranke pravde i pomirenja (SPP), koje se kretalo u koloni iza vladinog „audija“, pokušalo preticanje trećeg vozila. Nakon naglog kočenja vladinog automobila ispred njih, mercedes je izletio sa kolovoza i udario dječaka koji se nalazio nekoliko metara pored puta, na proširenju. Teško povrijeđeni Samed Alić je talentovani omladinac Fudbalskog kluba Novi Pazar i brat prvotimca Semira Alića.
Stiče se utisak da se GPS, nakon razlaza sa Aladinom Paučincem, politički približava Stranci pravde i pomirenja, a da je ministar Memić postao centralna meta. Kritike se sada upućuju projektima koji donose konkretne koristi građanima, dok se potencijalno tragične posljedice ponašanja funkcionera i aktivista SPP-a uglavnom prećutkuju.
S druge strane, Paučinac se oglasio kritikom i porukom da „pravo na trotoar nije luksuz, već osnovno ljudsko pravo“, naglasivši da vlasti moraju pokazati odgovornost, a ne baviti se marketingom.
Stranica „Opština Mur“, koja je u početku javno pohvalila inicijativu ministra Memića i objavila podršku naporima za rješavanje problema trotoara, kasnije je obrisala tu objavu. Taj potez izazvao je niz spekulacija među građanima da je do uklanjanja došlo pod političkim pritiscima. Neki korisnici društvenih mreža postavili su pitanje: „Ako je nešto dobro za građane, zašto bi to bilo politički nepodobno?“
Grupa „STOP bahatom parkiranju“ poručuje u ciničnom tonu: „Ako treba trotoar, blokirajmo put. Eto građani, kako se dobija šta vam treba.“
I dok se vode polemike i mjere politički poeni, protest ostaje simbol borbe za dostojanstven život u gradu u kojem su trotoari postali političko pitanje. A građani, zahvalni za infrastrukturu koju su godinama čekali, nakon više izgubljenih ili upropaštenih nevinih života sada gledaju kako se čak i njihova bezbjednost koristi kao alat u političkim obračunima.